Dabar svetainėje 6 svečiai ir narių nėra
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“
Projekto Nr. 10-011-P-0001
Projekto trukmė 2023 m. gegužės 11 d. – 2025 m. birželio 30 d.
Projekto vertė 113 376 623,67 Eur
Finansavimo suma 112 705 422,13 Eur
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
Lazdijų rajono savivaldybė yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas: erdvių pritaikymas laisvam judėjimui, Steam ir edukacinės erdvių įkūrimas Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijoje, Menų studijos ir poilsio erdvių įrengimas Veisiejų Sigito Gedos gimnazijoje, įsigyta įranga ir priemonės - Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijoje edukacinei erdvei, Steam laboratorijai, Veisiejų Sigito Gedos gimnazijoje menų studijai, technologijų kabinetui bei kino žiūrėjimo įranga aktų salei. Tinklaveikos pagrindais organizuojami ilgalaikiai mokymai mokytojams universalaus dizaino, steam, lyderystės, kultūrinio ugdymo temomis, Stažuotės mokytojams ir mokyklų vadovams. Organizuojami bendruomenių įtraukimo renginiai, sukurtas tinklaveikos modelis.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 76 (6-10 balų);
2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 36,34 (6-10 balų);
3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis 3;
4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose 10,5;
5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų .
6) Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (skaičius) 0,62;
7) Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis (proc.) 98,00;
8) Pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui (vnt.) 0,85;
Eilėraščio žodelius gaudom
V.Blažaitienė, L.Stankevičienė
Vasario 4 d. poeto S.Gedos eilėraščių žodelius gimnazijos bibliotekoje gaudė 4a kl. mokiniai. Jiems padėjo bibliotekininkė Lina ir logopedė Vilma. Pasirinktas poeto eilėraščių knygas mokiniai skaitė namuose kartu su tėveliais, užsirašė naujus, jiems nežinomus žodžius. Veiklos metu buvo pristatomos knygelės, skambėjo skaitomi eilėraščiai, žodžiai buvo dėliojami abėcėlės tvarka. „Dabartinės lietuvių kalbos žodynuose“, kuriuos mokiniai vartė su susidomėjimu ir nuostaba dėl jų svorio ir dydžio, vaikai ieškojo žodžių reikšmių, jas piešė, įsivertino visą savo veiklą. Mokiniai lavino pažinimo, kultūrinę ir kūrybiškumo kompetencijas.Kartu su #Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informacijos apie S. Gedą paieška, analizė. Aplanko ir trumpo video kūrimas
mokytojas J.Černeckas
2025-02-06 8 klasėje informatikos 2 - 3 pamokoje mokiniai internete ieškojo informacijos apie Sigitą Gedą, jo kūrybą, biografiją. Video medžiagoje, daugiausiai iš LRT mediatekos, išgirdo gyvą poeto žodį, kūrybinius skaitymus. Susipažino su video failų redagavimu.
Kartu su #Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Sigito Gedos eilėraščių iliustracijos
Mokytoja A. Kudrevičienė
Įgyvendinant TŪM projekto kultūrinio ugdymo programą „Kūrybos MAGIJA (MAtau, GIrdžiu, JAučiu): M. K. Čiurlionis, S. Geda“, 8-os klasės mokiniams vyko dviejų pamokų ciklas susijęs su Sigito Gedos eilėraščių iliustracijomis. Mokiniai susipažino su poeto kūryba, analizavo iliustracijas, spalvas, lygino jas su realiu pasauliu ir lavino kalbinius įgūdžius jas pristatydami anglų kalba. Aštuntokams netrūko kūrybiškumo patiems iliustruojant Sigito Gedos eilėraščius bei lyginant savo piešinius su dailininkų iliustracijomis.
Kartu su #Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Sigitas Geda – biografija ir kūryba
Mokytojos A. Kudrevičienė, R. Murauskienė
Įgyvendinant TŪM projekto kultūrinio ugdymo programą „Kūrybos MAGIJA (MAtau, GIrdžiu, JAučiu): M. K. Čiurlionis, S. Geda“ 8-os klasės mokiniams vyko pamokų ciklas apie Sigito Gedos biografiją ir kūrybą. Mokiniai ieškojo informacijos, įdomių faktų pasitelkiant IT lietuvių ir anglų kalbomis užsienio kalbų laboratorijoje, o surinktą informaciją pristatė anglų kalba.
Kartu su #Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.